WSJ: Google mengembangkan Chromebook skrin sentuh - Pengkomputeran - 2019

Anonim

Pernah tertanya-tanya apa yang Google telah menyimpan untuk OS Chromenya? Ia hanya semulajadi untuk berfikir bahawa syarikat itu hanya menggunakannya untuk komputer riba atau desktop - bagaimanapun, Google sudah mempunyai Android untuk tablet dan telefon pintar. Walau bagaimanapun, menurut laporan yang diterbitkan oleh Wall Street Journal, peranti Chrome seterusnya mungkin komputer riba skrin sentuh, yang mungkin akan menjadi sangat serupa dalam bentuk untuk banyak tablet tablet-laptop Windows 8 yang kami lihat muncul baru-baru ini.

Perbezaan utama antara Android dan Chrome OS adalah bahawa Chrome OS direka untuk bergantung kepada aplikasi dan program berasaskan Web, dan untuk menyimpan fail anda di awan. Sekiranya laporan itu memang benar, terpulanglah kepada Google untuk menarik pemaju untuk membuat aplikasi untuk versi skrin sentuh OS Chrome. Tidak mungkin terdapat perbezaan besar di antara titik harga antara peranti Android dan Chrome OS, kerana terdapat banyak telefon Android dan tablet yang rendah dan sederhana di luar sana. Sekiranya syarikat memutuskan untuk terus mengikuti jalan yang telah diambil oleh Chromebook, peranti skrin sentuh baharu juga mungkin ditujukan ke sektor pendidikan.

Sudah tentu, ini hanyalah ramalan-ramalan semata-mata pada masa ini, kerana WSJ tidak menamakan sumbernya dan Google telah enggan mengulas. Oleh itu, kita masih belum mengetahui sama ada Google akan bekerja dengan beberapa pengilang yang terhad untuk peranti Chrome yang boleh sentuh, sama seperti bagaimana syarikat itu telah bekerjasama dengan Samsung dan Acer untuk beberapa Chromebooknya. Sekiranya anda meminta firma penyelidikan NPD Stephen Baker, Google membuat peranti Chrome skrin sentuh adalah tidak berani: "Dalam jangka panjang, untuk menjadi kompetitif, kebanyakan produk akan memerlukan sentuhan, " katanya kepada WSJ. Adakah anda bersetuju, atau adakah anda fikir Google tidak seharusnya membuat produk yang akan bersaing dengan platform Android?