Microsoft memohon paten pada stylus elektromagnet 3D - Pengkomputeran - 2019

Anonim

Microsoft telah memohon paten pada teknologi yang berkaitan dengan stylus elektromagnet 3D. Menurut Perkakasan Tom, stylus ini akan berfungsi dengan mengenali konfigurasi khusus medan elektromagnet dalam peranti paparan. Medan akan dibuat oleh satu set gegelung pemancar di bawah skrin. Kehadiran stylus di medan elektromagnet akan diterjemahkan dan dihantar ke paparan, yang akan dapat menganalisis data dan mengetahui kedudukan tepat pen itu.

Prinsip-prinsip di tempat kerja sama dengan yang terdapat pada tetikus 3D, tetapi kertas kerja Microsoft untuk Pejabat Paten dan Tanda Dagangan AS tidak memasukkan sebarang contoh kegunaan khusus untuk stylus input data 3D. Penggunaan yang paling jelas adalah untuk bekerjasama dalam pasukan perniagaan di lokasi yang berbeza. Dalam keadaan itu, stylus akan membolehkan seorang pekerja terpencil masih aktif dalam bekerja dan membuat brainstorming dengan rakan sepasukan. Tidak semestinya keperluan untuk pengguna kasual, tetapi kemungkinan besar bahawa Microsoft akan memasak sesuatu yang luar biasa dalam beberapa tahun akan datang dengan teknologi ini.

Berbeza dengan teknologi 3D telah mendapat perhatian tambahan di kalangan pemikiran ke hadapan. Penggunaan 3D dalam filem akhirnya menjadi kurang menggila, tetapi percetakan 3D adalah bidang yang terus membuat langkah besar dan menarik. Dan tentu saja, stylus hipotetikal ini bukan rodeo 3D pertama di Microsoft. Kinect, yang mempunyai prinsip yang sama menggunakan input data 3D, merupakan salah satu alat kawalan gerakan yang paling awal dan paling berjaya. Dalam kes Kinect, sensor mengambil tubuh manusia dan bukannya stylus. Oleh itu, walaupun tidak terdapat sebarang aplikasi stylus 3D yang pasti, anda boleh bertaruh bahawa orang-orang kreatif yang boleh menghidupkan Kinect menjadi Holodeck atau sekeping seni moden akan mendapati perkara yang menyenangkan untuk dilakukan dengannya.

Imej melalui hfng / Shutterstock