McAfee bercakap kepada pasukan berita tentang mahu dibunuh, eksploitasi seksualnya, dan 'lelaki biru' - Pengkomputeran - 2019

Anonim

Sebuah pasukan berita dari UK baru-baru ini mengejar perintis perisian aneh, jutawan dan "orang yang berminat" John McAfee.

McAfee kembali dalam berita lewat tahun lalu selepas kematian misteri jirannya di negara Amerika Tengah Belize di mana dia tinggal. Polis tempatan mahu mempersoalkan dia tentang insiden itu sebagai "orang yang berminat", tetapi mendakwa pihak berkuasa cuba membingkasnya sebagai tindak balas atas tuduhan rasuahnya, McAfee melarikan diri ke Guatemala sebelum dihantar pulang ke AS.

Channel 4 News 'Inigo Gilmore terperangkap dengan McAfee di Portland, Oregon, tempat dia tinggal sekarang. Laporan selama 12 minit mencampur filem dokumentari perjalanan lima minggu peliknya dari Belize ke Amerika Syarikat melalui Central America dengan coretan pendek rakaman wawancara.

"Adakah McAfee seorang usahawan yang berjaya yang gila ketika tinggal di hutan dan dikepung oleh senapang dan menjadi paranoid dan membunuh jirannya?" McAfee berkata dalam laporan itu, "Atau dia adalah penyelamat Amerika atau dia bertindak fikiran paling hebat f * ck sepanjang masa. "

Dalam perjalanan teksi melalui Portland berhampiran permulaan laporan itu, McAfee, mungkin dalam usaha untuk membuat dirinya kelihatan sedikit kurang ganjil, memberitahu Gilmore tentang "orang tempatan" yang menakjubkan "berpakaian semua biru, termasuk wajahnya, janggutnya, rambutnya, tangannya. "

"Pada ketika ini saya tertanya-tanya apa yang saya tinggalkan, " kata Gilmore.

Laporan itu menyebut tentang siri animasi dan dua filem dalam karya-karya, salah satunya disifatkan oleh McAfee sebagai "James Bond memenuhi Scarface dengan sedikit Indiana Jones."

Walaupun memohonnya berulang-ulang tentang keadaan di sekeliling kematian jirannya di Belize, Gilmore berkata McAfee hanya kembali ke "topik nombor satu" - kehebatan seksualnya.

Pada akhir kepingnya, Gilmore mengatakan apa-apa perbincangan dengan McAfee mengenai kematian jirannya selalu hilang di antara perbincangan tentang eksploitasi beliau. "Tetapi apabila saya mendekatinya dan melepaskan lapisan-lapisan dari persona yang dibuat dengan cermatnya, " wartawan itu menyimpulkan, "Saya perasan bahawa ada kekosongan yang dapat dilihat, hanya dipenuhi dengan perhatian yang tetap."

Anda boleh menonton laporan keseluruhannya di bawah.