Kemas kini aplikasi iOS Kindle memadam seluruh perpustakaan, Amazon memberi amaran terhadap muat turun - Pengkomputeran - 2019

Anonim

Menurut CNET, beberapa pengguna iOS Apple menerima kejutan yang tidak menyenangkan apabila mereka mengemas kini aplikasi Amazon Kindle mereka awal hari ini. Kemas kini mengandungi gangguan yang sepenuhnya mengelap perpustakaan Kindle dari peranti mereka.

Selepas menerima aduan bahawa kemas kini memadam keseluruhan perpustakaan pengguna, Amazon menambah nota di bahagian "Apa yang Baru" yang dibaca: "Terdapat isu yang diketahui dengan kemas kini ini. Jika anda adalah pengguna Kindle untuk iOS, kami mengesyorkan agar anda tidak memasang kemas kini ini pada masa ini. "Secara semulajadi, pengguna yang melihat amaran itu keliru. Kenapa Amazon melepaskan kemas kini dan kemudian berkata tidak untuk memuat turunnya?

Oleh kerana kebanyakan pengguna mudah alih tidak membaca cetakan halus semasa mengemas kini aplikasi (ia semudah mengklik kemas kini dan menunggu yang baru dan - apa yang dianggap sebagai - apl yang lebih baik untuk dimuatkan pada telefon anda), memuat turun kemas kini yang berbahaya adalah terlalu mudah. Nota pelepasan itu terletak di menu lungsur "Apa yang Baru", begitu banyak pengguna memuat turun kemas kini tanpa mengetahui bahawa ia mempunyai potensi untuk memadamkan perpustakaan mereka.

Jurucakap Amazon memberitahu CNET bahawa syarikat itu telah mengenal pasti pepijat dalam kemas kini aplikasi dan mengatakan bahawa pengguna hanya perlu memasukkan semula maklumat akaun Amazon mereka untuk semua kandungan untuk kembali dari awan.

Amazon mengeluarkan satu pembaharuan baru pada petang ini, versi 3.6.2, yang mengandungi "penetapan untuk masalah pendaftaran" dan "pelbagai pembetulan pepijat dan pembetulan keselamatan." Tiada perkataan jika kemas kini baru sebenarnya membetulkan masalah untuk pengguna yang sebenarnya memuat turun Kindle untuk iOS versi 3.6.1 atau jika ia hanya menghapuskan isu itu.

Satu perkara yang pasti; kami pasti akan lebih baik membaca bahagian "Apa yang Baru" sebelum memuat turun sebarang aplikasi pada masa akan datang.