Dropbox menjatuhkan rupa baru ke aplikasi desktopnya - Pengkomputeran - 2019

Anonim

Cinta Dropbox tetapi berharap ia kurang kikuk? Bagaimana pula dengan memberi anda pemberitahuan yang lebih baik mengenai fail-fail yang telah dikongsi dan apa yang telah dikemas kini baru-baru ini? Keinginan anda telah diberikan. Dropbox baru sahaja mengumumkan ia menambah ciri-ciri baru untuk aplikasi desktopnya untuk PC dan Mac, dengan Linux akan datang kemudian. Dropbox jauh dari pendatang baru di ruang penyimpanan awan dan perkhidmatan terus meningkat permainannya sebagai tindak balas kepada persaingan sementara masih menawarkan kesederhanaan drop-mati dan penyimpanan percuma 2GB. Syarikat itu menjadikan perkhidmatannya lebih mudah hari ini untuk pengguna desktop dengan penambahan menu drop down yang menunjukkan perubahan terkini, membolehkan akses lebih mudah ke fail dan pautan saham ke fail lebih cepat.

Versi direka semula Dropbox ini kelihatan lebih licin pada OS X dan Windows berbanding versi terdahulu. Ikon Dropbox kecil masih berada di bar menu pada OS X dan dulang sistem pada Windows, tetapi klik pada ikon tidak lagi membuka tetingkap fail. Sebaliknya, terdapat senarai fail kongsi, perubahan dan muat naik, dengan pautan besar ke folder Dropbox rumah anda dan Dropbox.com. Sekiranya anda ingin melihat jumlah ruang yang telah anda tinggalkan atau jeda penyegerakan fail, klik pada ikon tetapan. Dari menu tetapan, anda juga boleh mendapatkan lebih banyak ruang, bantuan, atau keluar dari program sepenuhnya.

Kami fikir ia adalah masa untuk Dropbox mengemas kini aplikasi desktopnya kerana ia tidak berubah secara drastik dalam beberapa tahun. Pandangan baru pastinya kurang kikuk dan membuat fail perkongsian merentasi dropboxes yang jauh lebih lurus ke hadapan.

Versi baru Dropbox, 2.0, boleh dimuat turun terus dari laman web ini. Dropbox juga mengemas kini apl iOS dan Android dengan sistem pemberitahuan baharu. Sekiranya kemas kini tidak muncul pada telefon anda, ia boleh dimuat turun terus dari laman Dropbox.

(melalui Blog Dropbox)