Bagaimana untuk memilih netbook pada tahun 2019 - Komputer riba - 2019

Anonim

Netbook adalah sejenis komputer peribadi yang padat yang telah meluas kerana kekompakannya, berat badan rendah, kemudahan dan harga yang rendah. Hanya sedikit lebih besar daripada telefon pintar, netbook itu adalah sebuah komputer peribadi yang lengkap dilengkapi dengan keyboard qwerty dan sistem operasi yang "nyata", dan bukannya versi mudah alih.


Penggunaan utama netbook adalah untuk bekerja di Internet dan dengan aplikasi mudah. Netbook boleh didapati dalam pelbagai penyelesaian reka bentuk, membolehkan pengguna memilih reka bentuk klasik, atau memilih model yang cerah yang menarik perhatian orang lain dan menggabungkan dengan baik dengan aksesori pakaian atau kereta.
Terdapat beberapa parameter netbook yang harus anda perhatikan untuk memilih netbook yang betul.



  1. Skrin pepenjuru. Untuk bekerja di Internet dan menonton video, pada dasarnya, 9 inci skrin pepenjuru sudah cukup. Untuk bekerja dengan dokumen, teks, dan lebih banyak foto, lebih baik memilih model dengan skrin yang lebih besar, dan papan kekunci akan menjadi lebih mudah. Beri perhatian bahawa harga netbook bertambah dengan penurunan skrin pepenjuru - ini adalah bayaran untuk peluang untuk meletakkan komputer sepenuhnya dalam poket jeans atau beg tangan.

  2. Hayat bateri Menentukan tahap kebebasan anda apabila grid tidak tersedia. Dalam beberapa model, ia mencapai 11 jam, tetapi bateri yang lebih besar akan meningkatkan berat badan komputer dengan ketara, serta kosnya. Model murah mampu bekerja tanpa kuasa selama 2-4 jam. Jika anda bekerja dengan netbook terutamanya di dalam bangunan, maka kapasiti bateri yang besar tidak berguna.

  3. Kuasa pemproses, RAM, dan kapasiti cakera. Dua parameter pertama untuk netbook tidak memainkan peranan yang besar, kerana ia tidak bertujuan untuk menjalankan aplikasi menuntut sumber. Tetapi untuk memilih netbook dengan cakera keras yang cukup besar - ini bermakna menyediakan ruang yang mencukupi untuk menyimpan muzik dan video.

  4. Pelabuhan. Kebanyakan buku netbook dilengkapi dengan port HDMI (membolehkan anda menyambung monitor luaran atau TV), USB, pembaca kad, serta antara muka wifi dan bluetooth. Semua ciri ini digunakan untuk berinteraksi dengan peranti lain dan rangkaian komputer dan jarang berlebihan.