Bagaimana untuk menyambungkan komputer riba ke TV - Komputer riba - 2019

Anonim

Setiap pemilik laptop, yang pernah cuba melihat butiran apa yang sedang berlaku dalam filem kegemarannya di skrin kecil pembantunya yang padat, mungkin kelihatan lebih pantas sekali ke panel TV skrin lebar dan berfikir kepada dirinya sendiri - "Sekiranya saya hanya dapat mengambil gambar di TV ..." sambungkan komputer riba ke TV dan gunakannya sebagai monitor kedua yang agak mungkin, dan ia tidak memerlukan pengetahuan atau kemahiran khusus. Lagipun, sebagai peraturan, kad video komputer riba sudah bersedia untuk menyambungkan pemantau kedua, dan ia tetap hanya untuk "mengajar" ia untuk melihat TV seperti itu.


  1. Pertimbangkan penyambung yang ada di komputer riba dan di TV. Ia boleh menjadi VGA (D-Sub) (memberi kualiti imej tertinggi), RCA (palam tulip), membolehkan anda mendapatkan imej yang tidak cemerlang kualiti, yang diberi pampasan oleh serba boleh dan agihan luas antara muka), S-Video (tersedia pada kebanyakan kad video), DVI, HDMI (generasi baru antaramuka). Jika ternyata jenis penyambung bertepatan, maka ia tetap hanya untuk mencari wayar yang sesuai (terdapat pilihan yang luas di pasar raya hiper elektronik pengguna dan jajaran hypermarkets sejagat). Sambungan selanjutnya tidak berbeza dengan menyambungkan pemantau kedua, iaitu, selepas menghubungkan penyambung dengan wayar di TV, imej dari komputer riba akan muncul dengan serta-merta.

  2. Jika anda ingin menyambungkan komputer riba ke TV bukan digital moden, tetapi jenis analog (sebagai peraturan, ini adalah TV CRT), maka hampir tidak mungkin untuk mencapai kualiti gambar yang memuaskan untuk bekerja dengan teks, tetapi kualiti akan lebih kurang memuaskan untuk menonton video dan permainan. Memandangkan kualiti TV digital moden (LCD, plasma dan TV unjuran), serta harga yang lebih rendah untuk mereka (terutamanya untuk model dengan pepenjuru kecil), untuk kerjasama berterusan antara komputer riba dan TV, masuk akal untuk mempertimbangkan membeli model digital.

  3. Masalah dengan output imej di TV mungkin dikaitkan dengan tetapan resolusi terlalu tinggi dan, terutama sekali, kadar penyegaran imej yang ditetapkan oleh kad video. Cuba untuk mengurangkan parameter ini (seksyen "Skrin" Panel Kawalan laptop).